Data publicarii: 2020-12-15

CORTECO

Filtru de habitaclu sau Polen

CORTECO_noutati_site.jpg

In 1989 Concernul Freudenberg a fost primul care a scos pe piata Filtrul de Polen

Sarcina filtrului de habitaclu este aceea de a elimina noxele, de exemplu calamina si praf chiar si in conditii atmosferice extreme, precum in contextul influentelor provenite din aerul ambiental si de a alimenta habitaclul cu aer filtrat.

in mod suplimentar, prin inlocuirea la timp a filtrului de habitaclu, conducatorii auto dispun de posibilitatea de a reduce consumul de carburant. Aceasta deoarece, cu cat mai bun este debitul de aer al instalatiei de incalzire sau de climatizare, cu atat mai redus este timpul necesar si consumul de carburant al motorului pentru incalzirea sau racirea aerului din habitaclu. in plus, ca urmare a consumului redus de carburant, scad emisiile de CO2 si necesarul de energie.

Variante de filtru de habitaclu
Cu privire la filtrele de habitaclu se diferentiaza intre doua variante: filtru de particule si filtru combinat


Filtrele combinate sunt prevazute, suplimentar fata de caracteristicile unui sistem de filtre de particule, cu un strat de carbune activ. Cu ajutorul acestuia, filtrul combinat poate elimina din aerul ambiental, prin filtrare, pulberi si particule, inclusiv mirosuri si gaze nocive, de exemplu benzen sau ozon. Acest proces se realizeaza dupa cum urmeaza: suprafata cu pori deschisi, realizata din carbune activ special, absoarbe din aer moleculele de miros si de praf, asemenea unui burete. Acesta stocheaza moleculele respective in canalele in forma de labirint.

O lingurita plina cu carbune activ ofera o suprafata cu dimensiunea unui teren de fotbal. Dar capacitatea existenta se consuma la un anumit moment. Din acest motiv este necesara inlocuirea filtrului combinat la intervalul recomandat, pentru a putea obtine un randament optim.